Ajankohtaista

 
 

16.4.2019

Uusi pääkonttori avautuu Lohjalle!

kartta.png

Kaksi muuttoa ja uusi pääkonttori, jipii! Helsingin-pisteemme palvelee toukokuusta alkaen historiallisella Kaapelitehtaalla. Samanaikaisesti avaamme myös uuden pääkonttorimme kulttuuria ja teollista menestystä huokuvalla Lohjalla, legendaarisessa Saajos-yhtiöiden tehdasmiljöössä. Uuden pääkonttorin myötä postitus- ja laskutusosoitteemme myös muuttuu, ja se on 29.4.2019 alkaen Puistokatu 21, 08150 Lohja.


5.4.2019

Markkinointiaamu Lohjalla 8.5.

Lohjan kaupungin Yrityspalvelut tarjoaa Lohjalla toimivien yritysten markkinointipäättäjille Sisältömarkkinointi ja sen rooli liiketoiminnassa -aamiaiskoulutuksen keskiviikkona 8.5.2019 klo 8.30-11.

Markkinoinnista vastaaville ja yritysjohdolle suunniteltu aamu tarjoaa työkaluja liiketoiminnallisten tavoitteiden tukemiseen sekä markkinoinnin ja mainonnan tulokselliseen toteuttamiseen sisältömarkkinoinnin keinoin. Se parantaa valmiuksia johtaa sisältömarkkinoinnin prosesseja niin sisäisesti tuotettuna kuin kumppanilta ostettuna.

Kouluttajana toimii Storybound Oy:n toimitusjohtaja Elli Mäkilä, kansainvälisesti noteerattu sisältömarkkinoinnin asiantuntija ja lohjalainen, jolla on yli 20 vuoden kokemus mediasta ja markkinoinnista. Mäkilä toimii myös IAB Finlandin Sisältömarkkinoinnin työryhmän puheenjohtajana.

Paikat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä!


19.3.2019

Storybound asiantuntijaksi Tanssin ja Sirkuksen Tiedotuskeskusten kehittämishankkeeseen

Storybound Oy on valittu toimintamallin ja palvelukonseptin konsultoivaksi asiantuntijakumppaniksi Tanssin ja Sirkuksen Tiedotuskeskusten merkittävään välittäjäportaan kehittämishankkeeseen. Kaksivuotinen hanke tulee luomaan uudenlaisia tuotanto-, managerointi- ja agentuuripalveluita taiteilijoille ja ryhmille. Lue lisää hankkeesta ja sen vastavalituista tuottajista Tanssin Tiedotuskeskuksen tiedotteesta.

Tanssin ja Sirkuksen Tiedotukeskukset.png

8.3.2019

Storybound Oy:n toimitusjohtaja noteerattu 100 Significant Women in Native Advertising -listalla

Elli Mäkilä significant woman in native advertising.jpeg

Storybound Oy:n toimitusjohtaja Elli Mäkilä on valittu jo toistamiseen Native Advertising Instituten 100 Significant Women in Native Advertising -listalle.

- Olen aina uskonut ahkeruuteen ja siihen, että uudet mahdollisuudet ansaitaan osoittamalla ensin itse oma kyvykkyytensä. Mottoni on, että yritän mieluummin kuin valitan. Tästä ajatuksesta olen tarpeen tullen hakenut sinnikkyyttä ja lisävoimaa.

Syksyllä Mäkilä toimii myös Native Advertising Awards -raadissa. Palkinnot jaetaan marraskuussa Berliinissä, Native Advertising Days -konferenssin yhteydessä.


26.2.2019

Vaikuttajamarkkinoinnin opas julkaistu

IAB Finlandin jäsenenä Storybound Oy on ollut mukana tuottamassa laajaa opasta vaikuttajamarkkinoinnin onnistuneeseen toteuttamiseen. Sisältömarkkinoinnin työryhmän laatima opas palvelee niin mainostajia, julkaisijoita, vaikuttajia kuin muita aiheesta kiinnostuneita sidosryhmiä, antaen konkreettisia ohjeita muun muassa merkitsemiseen ja sopivan vaikuttajan valintaan.

Lue toimarimme Ellin haastattelu Kauppalehdestä ja lataa oma ilmainen oppaasi!

Vaikuttajamarkkinoinnin opas kansi.png

4.1.2019

Storybound Oy tuottaa Lappeenrannan Tanssiopiston juhlavuoden kampanjat

lprtologo.jpg

Lukuisia maamme eturivin tanssijoita kouluttanut Lappeenrannan Tanssiopisto (ent. Balettikoulu Sonja Tammela) juhlii 50. toimintavuottaan. Toukokuussa Lappeenrannassa järjestettävän suuren gaalan lisäksi juhla näkyy ympäri vuoden muun muassa monipuolisena markkinointiviestintänä, jossa Tanssiopiston historia, nykyaika ja tulevaisuus esitellään tanssin ja ennen kaikkea tanssijoiden kautta. Storybound Oy:n suunnittelemat kampanjat näkyvät niin Tanssiopiston omassa kuin ostetussa mediassa.

- Tapasin Storyboundin Elli Mäkilän alkusyksystä 2018 Suomen tanssioppilaitosten liiton koulutustilaisuudessa. Storyboundin esittelemät markkinoinnin teesit olivat erittäin kiinnostavia, lisäksi Mäkilän tanssialan tuntemus ja energinen ote tekivät vaikutuksen, Lappeenrannan Tanssiopiston rehtori Kaija Kontunen-Forsblom kertoo  Storyboundin valintaan vaikuttaneista tekijöistä.

Lappeenrannan Tanssiopiston rooli paikalliselle yhteisölle ja koko tanssin kentälle on ollut puolen vuosisadan aikana merkittävä.

- Onkin tärkeää, että nostamme esille myös ne tarinat, jotka ovat vaikuttaneet tanssikulttuurin kehittymiseen koko Suomen näkökulmasta. Lappeenrannan Tanssiopiston ja paikallisen yhteisön dialogissa on paljon esimerkillistä, josta kannattaisi muidenkin ammentaa, kiittelee Storybound Oy:n toimitusjohtaja Elli Mäkilä.


3.1.2019

Storyboundin perustaja Elli Mäkilä on kutsuttu Native Advertising Awards 2019 -tuomaristoon

33:n eri kategorian palkinnot on jaettu perinteisesti Native Advertising Days -tapahtuman yhteydessä marraskuisessa Berliinissä. Tapahtuman järjestää Native Advertising Institute, joka viime vuonna noteerasi Mäkilän myös 100 Significant Women in Native Advertising -julkaisussaan. Lue lisää Native Advertising Awards -palkinnoista kilpailun sivuilta https://nativeadvertisinginstitute.com/awards/

Jury_ElliMakila.jpg

26.11.2018

Storyboundista IAB Finlandin markkinointikumppani

IAB Finland on valinnut markkinointiviestinnän pääyhteistyökumppanikseen Storybound Oy:n.

IAB_logo_slogan_rgb_JPG.jpg

Syksyllä 2018 IAB Finlandin kohderyhmien segmentoinnilla ja markkinointiviestinnän vuosikellolla alkanut hyvä yhteistyö jatkuu tiiviinä myös 2019, Storyboundin vastatessa jatkossa myös segmentoinnin ja vuosikellon mukaisesta sisällöntuotannosta.

-       Storybound on jo osoittanut, että heillä on hyvä ymmärrys IAB:n tarpeista ja digitaalisen mainonnan sekä markkinoinnin alan jatkuvasti muuttuvasta luonteesta. Storyboundin kanssa on ollut helppoa ja joustavaa toimia, perustelee IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

Osana yhteistyötä Storybound Oy suunnittelee myös IAB Finlandin uusittavien kotisivujen sisällöllisen rungon ja käyttäjäpolut.

-       Vuoden 2019 tekemisen ytimessä ovat IAB Finlandille tärkeiden kohderyhmien aidot kiinnostuksen kohteet ja henkilökohtaiset motivaattorit, joita varten tuotamme lisäarvollista ja sitouttavaa sisältöä, summaa Storybound Oy:n toimitusjohtaja Elli Mäkilä.


12.11.2018

Tämän hetken tärkeimmät natiivimainonnan trendit

Natiivimainonnan konferenssi Native Advertising Days järjestettiin 4. kertaa Berliinissä. 45:stä eri maasta paikalle saapuivat alan pioneerit ja konkarit jakamaan avoimesti oppejaan sekä kokemuksiaan. Kokosimme tähän tärkeimmät:

Brändeistä kasvaa medioita

Perinteisen mediatilan myyjät saavat rinnalleen uuden kilpailijan omista asiakkaistaan. Mikäli asiakkaan oman median sisältö on tarpeeksi kiinnostavaa, laadukasta ja vastaa kuluttajan tarpeisiin, valitsee kuluttaja brändille kuuluvan kanavan. Kun tarpeeksi moni kuluttaja valitsee näin, syntyy brändin omasta kanavasta arvokas asiantuntijamedia, jolla on myös mediamyynnillistä arvoa. Sama logiikka pätee sekä b-to-c- että b-to-b-kanaviin.

 “The Importance of Truth and the Power of Authentic Stories”

Melanie Deziel, StoryFuel

Laatukriteerit nousevat

Journalismin tehokeinot ja perusopit, syvä tarinankerronnallinen kyvykkyys sekä rikas ja oikeaoppinen kieli ovat ratkaisevia tekijöitä. Laatu on kriittinen erottautumisen keino ilmaisen sisällön ylituotannon ja ns. sisältömelun keskellä.

 Ratkaisut rakennetaan ihmisen ympärille

Mediamyynti ei voi enää edetä omat tuotteet edellä. Ei myöskään riitä, että asiakkaalta kysytään, mitä tämä haluaa. Ei riitä, että asiakasta kuunnellaan – pitää kuunnella myös asiakkaan asiakasta, jotta ratkaisu toimii parhaalla mahdollisella tavalla. Kysy, tutki ja palvele hyvin. Kysy uudelleen, tutki lisää ja palvele vielä paremmin. Palvele aina ihmistä.

 “Our Brains decide for us based on Priority”

Brandon Keenen, CNNi

Mikään mainos ei aiheuta ostopäätöstä - aivosi ovat sen jo tehneet

Mikään tunteita herättävä sisältö ei saa asiakasta yhtäkkiä päättämään, että hänen pitäisi ostaa uusi televisio. Mikäli hän sen ostaa, ovat hänen aivonsa tehnyt päätöksen jo kauan ennen eikä hän itsekään välttämättä sitä vielä tiedosta. Aivot tekivät päätöksen jo puoli vuotta sitten, kun nykyinen televisio oikkuili ensimmäisen kerran – ostopäätös vaan laitettiin aivojen työjonoon odottamaan oikeaa hetkeä tiedostaa se. Päätös hankkia uusi televisio ei siis synny tunteita herättämällä. Sen sijaan päätös ostaa juuri sinun tarjoamasi televisio voi syntyä, kun kuluttaja kohtaa sisältöä jossa on jotain hänen tunteisiinsa vetoavaa – tämä laukaisee tiedostamisen ostopäätöksestä.

Branded content

Älä myy tuotettasi. Myyntipuhe ja mainosteksti eivät kuulu hyvään natiivimainontaan tai sisältömarkkinointiin. Vielä paremmin menee, jos et mainitse tuotettasi lainkaan. Tuottakaa laadukasta branded contentia, joka tarjoaa kohderyhmäsi elämään ja (jopa muihin) kiinnostuksen kohteisiin (kuin edustamaasi alaan) liittyvää hyvän journalistisen tason lisäarvollista sisältöä.


17.9.2018

Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suositus julkaistu!

IAB Finlandin jäsenenä Storybound Oy on ollut mukana valmistelemassa ensimmäistä Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suositusta.

- Suomessa on poikkeuksellisen laadukas ja eettisesti tasokas sisältömarkkinoinnin kulttuuri, joten koemme, että meillä on edellytykset toimia myös poliittisen sisältömarkkinoinnin edelläkävijämaana, taustoittaa IAB:n Sisältömarkkinoinnin työryhmän puheenjohtaja ja Storybound Oy:n toimitusjohtaja Elli Mäkilä.

Lue Marmain juttu aiheesta ja lataa oma suosituksesi tästä!