Mitä markkinoinnin keinoja yrityksesi kannattaa käyttää edistääkseen myyntiä?
Huomionarvoista on, että isot budjetit eivät ole keskiössä. Tärkeintä on, että valitaan täsmällisesti oikeat markkinoinnin työkalut loppuasiakkaan tarpeisiin ja motiiveihin perustuen. Jos asiakkaasi eivät ole Instagramissa, markkinointiresurssejakaan ei ole järkevää kohdistaa sinne. Valitse siis markkinoinnin kanavat ja keinot kohderyhmäsi mukaan. Tämä vinkkiopas ja sen esittelemät logiikat toimivat niin yksinyrittäjän ja start-upin, kuin vakiintuneemman ison yrityksen myynnin edistämiseen.
Lataa opas ja lue, milloin hyödynnät esimerkiksi näitä työkaluja:

SEO
Hakukoneoptimointi, search engine optimization tarkoittaa verkkosivujen sisällön optimointia.
SEM
Hakukonemarkkinointi, search engine marketing, on nimensä mukaisesti maksettua markkinointia hakukoneissa.
SOME-MARKKINOINTI
Markkinointia yrityksen sosiaalisen median kanavissa sekä orgaanisella sisällöllä että maksetun mainonnan avulla.
ARTIKKELIT VERKKOSIVUILLA
Artikkelit yrityksen kotisivuilla ovat sisältömarkkinointia, eli lisäarvollista sisältöä, jonka perimmäinen tehtävä on tuottaa myyntiä tavalla tai toisella.

SUORAMARKKINOINTI
Suoraan yksilölle osoitettu markkinointiviesti voi olla esimerkiksi sähköpostitse tai postittamalla toimitettu myyntikirje.
MARKKINOINNIN AUTOMAATIO
Markkinoinnin automaatioksi kutsutaan kevyimmillään sähköpostiohjelmaa, jossa pystytään rakentamaan vastaanottajan toimintaan perustuvia sähköpostisarjoja ja seuraamaan, kuka avasi sähköpostin ja mitä sisältöjä hän klikkasi.
SISÄLTÖMARKKINOINTI
Sisältömarkkinointi tapahtuu aina yrityksen omissa kanavissa. Sisältöjä ovat esimerkiksi artikkelit verkkosivuilla, uutis- ja myyntikirjeet sekä sisällöt digitaalisissa ja painetuissa julkaisuissa tai sosiaalisessa mediassa.
NATIIVIMAINONTA
Kun sisältömarkkinointia, kuten artikkeleita, viedään maksettuun mediaympäristöön (esimerkiksi sanomalehden verkkosivuille tai painettuun lehteen), on kyse natiivimainonnasta.
VAIKUTTAJAMARKKINOINTI
Yhteistyö vaikuttajien kanssa on pääasiassa natiivimainontaa, eli sisältömarkkinointia maksetussa mediaympäristössä – vaikuttajan omassa mediassa, joka voi olla esimerkiksi some-tili, blogi tai vlogi.
Lataa ilmainen opas!
Täytä yhteystietosi alla oleviin kenttiin, niin lähetämme myynnin edistämisen työkalut -oppaan sähköpostiisi.