Tällaisella markkinoinnilla kasvatat myyntiä

Mitä markkinoinnin keinoja yrityksesi kannattaa käyttää edistääkseen myyntiä?

Huomionarvoista on, että isot budjetit eivät ole keskiössä. Tärkeintä on, että valitaan täsmällisesti oikeat markkinoinnin työkalut loppuasiakkaan tarpeisiin ja motiiveihin perustuen. Jos asiakkaasi eivät ole Instagramissa, markkinointiresurssejakaan ei ole järkevää kohdistaa sinne. Valitse siis markkinoinnin kanavat ja keinot kohderyhmäsi mukaan. Tämä vinkkiopas ja sen esittelemät logiikat toimivat niin yksinyrittäjän ja start-upin, kuin vakiintuneemman ison yrityksen myynnin edistämiseen.


Lataa opas ja lue, milloin hyödynnät esimerkiksi näitä työkaluja:

SEO

Hakukoneoptimointi, search engine optimization tarkoittaa verkkosivujen sisällön optimointia.

SEM

Hakukonemarkkinointi, search engine marketing, on nimensä mukaisesti maksettua markkinointia hakukoneissa.

SOME-MARKKINOINTI

Markkinointia yrityksen sosiaalisen median kanavissa sekä orgaanisella sisällöllä että maksetun mainonnan avulla.

ARTIKKELIT VERKKOSIVUILLA

Artikkelit yrityksen kotisivuilla ovat sisältömarkkinointia, eli lisäarvollista sisältöä, jonka perimmäinen tehtävä on tuottaa myyntiä tavalla tai toisella.

WordPress sisällöntuotanto

SUORAMARKKINOINTI

Suoraan yksilölle osoitettu markkinointiviesti voi olla esimerkiksi sähköpostitse tai postittamalla toimitettu myyntikirje.

MARKKINOINNIN AUTOMAATIO

Markkinoinnin automaatioksi kutsutaan kevyimmillään sähköpostiohjelmaa, jossa pystytään rakentamaan vastaanottajan toimintaan perustuvia sähköpostisarjoja ja seuraamaan, kuka avasi sähköpostin ja mitä sisältöjä hän klikkasi.

SISÄLTÖMARKKINOINTI

Sisältömarkkinointi tapahtuu aina yrityksen omissa kanavissa. Sisältöjä ovat esimerkiksi artikkelit verkkosivuilla, uutis- ja myyntikirjeet sekä sisällöt digitaalisissa ja painetuissa julkaisuissa tai sosiaalisessa mediassa.

NATIIVIMAINONTA

Kun sisältömarkkinointia, kuten artikkeleita, viedään maksettuun mediaympäristöön (esimerkiksi sanomalehden verkkosivuille tai painettuun lehteen), on kyse natiivimainonnasta.

VAIKUTTAJAMARKKINOINTI

Yhteistyö vaikuttajien kanssa on pääasiassa natiivimainontaa, eli sisältömarkkinointia maksetussa mediaympäristössä – vaikuttajan omassa mediassa, joka voi olla esimerkiksi some-tili, blogi tai vlogi.

Lataa ilmainen opas!

Täytä yhteystietosi alla oleviin kenttiin, niin lähetämme myynnin edistämisen työkalut -oppaan sähköpostiisi.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue myös: